Dilimizin Zenginlikleri Projesi Kapsamında okulumuz öğrencileri arasında hikaye yarışması düzenlenecektir. Tüm öğrencilerimizin katılımını bekliyoruz.
ATATÜRK İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
ANAHTAR KELİMELERLE HİKÂYE ANLATMA YARIŞMASI ŞARTNAMESİ
AMAÇ:
1-Dilimizin Zenginlikleri “Sözlük Özgürlüktür” teması altında yer alan Anahtar Kelimelerle Hikâye Anlatma Yarışması ile öğrencilerimizin Türkçe ’deki söz hazinesini, söz dağarcığını, kelime hazinesini, kelime kadrosunu ve söz varlığını tanımalarını sağlamak,
2- Öğrencilerimizin toplum içindeki duruşlarına olumlu ve kalıcı bir nitelik kazandırmak,
3- Öğrencilerimizin kişisel ve sosyal gelişimini desteklemek,
4-Öğrencilerimizin potansiyellerini ortaya çıkarabilecekleri uygun zemini hazırlamak,
5- Okuyan ve düşünen nesillerin ortaya çıkmasına katkıda bulunmak,
6-Öğrencilerin kelime hazinelerini geliştirmek, düşünce dünyasına hitap edebilmek,
7-Öğrencilere düşünme, yorumlama yeteneği kazandırmak,
8- Öğrencilerin özgüven duygusunu geliştirmek,
9-Öğrencilerin anlama ve anlatma becerisini geliştirmek,
YARIŞMA KATILIM ŞARTLARI.
1. Yarışmaya okulumuzdaki ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf kademesindeki öğrenciler katılabilir.
2. Öğrenciler yarışmaya yalnızca bir (1) hikâye ile katılacak.
4. Anlatılacak hikâye öğrenciye verilen kelimelerle özgün bir şekilde hazırlanmalıdır.
5.Hikâyeyi anlatacak öğrenci, hikâyenin bir (1)nüshasını kendi el yazısı ile ders öğretmenine vermelidir.
6.Farklı platformlardan alınan benzer eserler yarışmadan elenecektir.
7. Hikâye anlatma Türkçe anlatım tekniklerine uygun olmalıdır.
8. Anlatılacak hikayeler en az 75-100 arası kelime içermelidir.
9. Anlatılacak hikayeler A4 ebadında hazırlanmalı ve komisyona kurşun kalemle yazılarak teslim edilmelidir.
10. Hikayenin sağ alt köşesine ad-soyad ve sınıf yazılmalıdır.
11. Dereceye giren eserler okul eser seçme kurulu ve Dilimizin Zenginlikleri Projesi Komisyonu tarafından ödüllendirilecektir.
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ VE PUANLAMA
1.Hikaye’nin başlığı 10
2. Özgünlük 20
3. Kurgu, karakter ve olayların uyumu 10
4. Türkçeyi kullanma becerisi 15
5. Hikâyenin-Masalın bir bütün olarak sunulabilmesi 15
6. Hikâye anlatma tekniğinin kullanımı 15